iframe { height: 1px; width: 1px; }
Lyckan... kan vara som en svag ton som klingar genom vardagen

I STUNDEN..

Eftersom jag "tänkt till" i skogen, vill jag lägga in en liten tanke:

Jag har länge tyckt att jag lever i nuet.. När jag läst om detta i nån tidning, har jag tänkt: "Jag´ lever minsann´verkligen i nuet!!"

MEN, nu kommer det värsta. DET HAR JAG JU INTE !!

En kort´stund har jag verkligen njutit av, till ex, en saftigt god apelsin.. sen har tankarna vandrat.. "undrar var detta kommr från, Italien, Spanien eller  Nya Zeeland. Undrar hur det är i Spanien nu?, tänk när jag var där, va roligt vi hade. träffade vi inte vår granne då? vem var det hon hade med sej? var det sonen, hur gammal var han nu igen?......osv.osv.osv."

Och så har det varit med många händelser.. En stund, något´ längre eller oftast, något´ kortare..

Så jag började träna.. Inte fysikträna, gymnastik elller annat, utan träna mentalt..


När jag såg på något vackert, till exempel, några underbara stora lövträd, vilka jag är särskilt förtjust i, så var jag i det ögonblicket mycket längre än jag normalt brukade..
Och jag fick stoppa tankar som ville flöda fram..vilken sorts träd, är det gammalt eller nytt....

Och efterhand blev "NU-stunden" längre o längre...
Detta kommer naturligtvis att tarva att jag tränar hela mitt återstående liv !!?
MEN´ det är värt det, för NU-stunden är ett mirakel.. den förändrar en lite´..

Den visar sej vara en av de viktigaste känsloinstrument´ vi har..
Nu kan vi ju inte gå omkring i alla situationer och "dra ut" på alla tankar..
Men ofta, mycket oftare än vi tror, kan vi faktiskt det.

Sedan jag kom hem, oförklarligt förändrad, hahaha, så har " ro´n " i kroppen, satt fäste.. Jag irriterar mej mycket mindre på småsaker, tänker att, ja det var det´ det. Inte mycket att göra åt..

Och i nästa stund plockar jag fram en visuell syn framför mej. 

Min kissekatt, som ligger o tvättar sej omsorgsfullt, ser ju så roligt ut ibland, tittar sej omkring, med tungan fortfarande ute, som vad händer runt mej, hahaha..

Tankarna kommer, jag stoppar dom, de kommer tillbaka, jag stoppar dom.... Och tiden i Nu-et blir verkligen längre o längre. 

Och det är som om dessa läker gamla inre sår o tankar.. för dessa verkar bli oviktigare.
Det heter ju´, att bakåt finns inte (gamla minnen), och framtiden är helt oviss. Så ok. då accepterar jag att det är´ Nuet som gäller..


Har fått lite fnatt på det där nu!! 
Pröva´själva , det är både kul o givande!!

Inga kommentarer: